خانه » 2022 » سپتامبر

آرشیو ماهانه : سپتامبر 2022

هیچ‌گونه اقدام تورم‌زایی از سوی دستگاه‌ها صورت نگیرد

به گزارش اکونا پرس سید ابراهیم رئیسی در جلسه امروز چهارشنبه هیات دولت اظهارکرد: همه دستگاه‌ها و بخش‌ها باید ارتقای بهره‌وری را با هدف افزایش کارآمدی دولت و دستیابی به رشد اقتصادی پیگیری کنند و هیچ دستگاهی نباید خود را از این مسئولیت مستثنی بداند.

رئیس جمهور رشد اقتصادی را در گرو افزایش سرمایه‌گذاری و بهره‌وری دانست و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی را مکلف کرد گزارشی از فعالیت سازمان بهره‌وری در پیگیری ماموریت‌هایش برای ارتقای بهره‌وری در کشور ارائه دهد.

رئیسی توجه به اقتصاد به عنوان مسئله اصلی کشور را مهم‌ترین مطالبه مقام معظم رهبری از دولت سیزدهم عنوان کرد و با تاکید بر لزوم مهار تورم در کشور تصریح کرد: نباید هیچ‌گونه اقدام تورم‌زا از سوی دستگاه‌ها صورت گیرد. رئیسی رشد اشتغال را دیگر ماموریت مهم دولت عنوان کرد و اظهار داشت: ایجاد اشتغال‌ واقعی و پایدار از تاکیدات مهم مقام معظم رهبری، شعار سال، تکلیف قانون و وعده دولت مردمی است که همه دستگاه‌ها باید آن را با احساس مسئولیت پیگیری کنند. «کنترل فعالیت‌های غیرمولد بانک‌ها و جلوگیری از بنگاهداری آنها» و «تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی» از دیگر موضوعاتی مورد اشاره رئیس جمهور بود که به رئیس کل بانک مرکزی و وزیر صنعت ماموریت داد آنها را پیگیری کنند.

همت خبر رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش راه‌اندازی ۱۵۰۰ واحد اقتصادی در یک سال گذشته را خبری مسرت‌بخش و امیدآفرین برای مردم دانست و با تاکید بر تداوم روند فعال‌سازی واحدهای تولیدی و صنعتی در کشور، اطلاع‌رسانی و تبیین این دستاورد را برای افکار عمومی ضروری خواند. رئیسی با اشاره به اهمیت زیارت اربعین، از تلاش‌ها و زحمات دستگاه‌های مختلف برای خدمت‌رسانی به زائران عتبات عالیات قدردانی کرد و اظهار داشت: اربعین حرکت جهانی بسیار مهمی است که برکات فراوانی دارد، لذا همه بخش‌ها هر چه در توان دارند برای تسهیل زیارت و خدمت‌رسانی به زائران بسیج کنند. وی در عین حال به گزارش‌های دریافتی از نگرانی‌ها و مشکلات زائران اربعین در حوزه حمل و نقل اشاره کرد و از مسئولان وزارت کشور و وزارت راه خواست که با همکاری دیگر دستگاه‌ها، تامین وسایط نقلیه مورد نیاز زائران را با اولویت پیگیری کنند تا زائران برای تردد با مشکل مواجه نشود. رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش فسادستیزی و پاکدستی را از مهم‌ترین رویکردها و شاخصه‌های دولت سیزدهم دانست و با اشاره به اقدامات انجام شده در یک سال اخیر برای مقابله با فساد و حذف بسترهای فسادزا از ساختار نظام اداری، به همکاران دولت تاکید کرد برای صیانت از اعتبار دولت و جلوگیری از هجمه بهانه‌جویان، بر عملکرد اطرافیان و مجموعه تحت مدیریت خود نظارت دقیق باشند.

منبع همت خبر

آیا پنیر پیتزا فایده ای هم دارد؟/ ۴ مزیت باورنکردنی پنیر پیتزا را در اینجا بخوانید

به گزارش اینتیتر چیزی به اندازه یک تکه پیتزا خوشمزه نیست، زیرا ترکیب ادویه های تازه و خمیر باعث می شود جوانه های چشایی شما بیدار شوند. پنیر یکی از مهم ترین اجزای پیتزا است که علاوه بر طعم لذیذ آن، فواید زیادی برای سلامتی شما نیز خواهد داشت.

۴ مزیت پنیر پیتزا

پنیر پیتزا طعم بسیار خوبی دارد و به دلیل فواید تغذیه ای آن برای شما نیز مفید است، پس مقدار زیادی از آن بخورید و لذت ببرید!

کلسیم بالایی دارد

همت خبر مصرف کلسیم برای شما بسیار مهم است، زیرا کلسیم چیزی است که استخوان های شما را قوی و سالم نگه می دارد. کلسیم همچنین به جلوگیری از شکستگی استخوان کمک می کند و خطر ابتلا به پوکی استخوان را با افزایش سن کاهش می دهد. این خبر فوق‌العاده‌ای برای دوستداران پیتزا است، زیرا یک تکه آن بخشی از کلسیم مورد نیاز روزانه شما را تامین می‌کند. بسیاری از ما فقط به یک برش قانع نمی‌شویم، به این معنی که بسته به تعداد برش‌هایی که می‌خوریم، حتی ممکن است نیمی از کلسیم مقدار توصیه شده روزانه خود را دریافت کنیم.

پروتئین بالا

پنیر علاوه بر تامین کلسیم، پروتئین بالایی نیز دارد، به این معنی که به قوی و سالم ماندن ماهیچه های شما کمک می کند. آمینو اسیدهای موجود در پروتئین، در سایر مواد پیتزا از جمله گوشت نیز وجود دارد. یک تکه از پیتزا می تواند بخشی از ارزش غذایی روزانه شما را تامین کند!

متابولیسم را افزایش می دهد

بوتیرات یک اسید چرب است که در پنیر موجود است. بوتیرات می تواند به افزایش متابولیسم و همچنین به کاهش وزن کمک کند. چدار، پارمزان و پنیر آبی هم همگی حاوی مقادیر بالایی هستند، که همگی این مزیت را دارند.

بنابراین می‌توانید نوع پنیری را که روی پیتزا قرار می‌دهید برای طعمی متفاوت تغییر دهید. پیتزا دقیقاً یک غذای سبک نیست، بنابراین بر مقدار برش هایی که می خورید نظارت کنید زیرا مقادیر بیش از حد آن برای سلامتی مضر است و به کاهش وزن شما کمک نمی کند. کنترل مقدار پیتزا برای خوردن به شما کمک می کند مزایای پیتزا و پنیر را تجربه کنید، بنابراین به این جنبه توجه داشته باشید.

به پیشگیری از سرطان کمک می کند

بوتیرات موجود در پنیر می تواند بیشتر به کاهش وزن کمک کند، زیرا شناخته شده است که سلول های روده بزرگ را تغذیه می کند و همچنین التهاب را کاهش می دهد.

در این بین به پیشگیری از سرطان روده بزرگ هم کمک کند. اضافه کردن پنیر اضافی به پیتزا ضرری ندارد، حتی مزایای بیشتری نسبت به آنچه که می دانید برای شما به ارمغان می آورد، بنابراین از درخواست پنیر بیشتر نترسید!

منبع اینتیتر

چه عواملی باعث بی‌خوابی‌های شبانه می‌شود؟

به گزارش خبر جو 24 آیا می‌دانستید که برخی غذاها، علاوه بر مقصر آشکار که کافئین است، می‌توانند شما را از خواب شبانه آرام دور کنند؟ در اینجا چند عاملی که ممکن است باعث بیداری شبانه شود را معرفی می کنیم.

غذاهای پرچرب

احتمالاً نمی دانستید که یک رژیم غذایی با چربی اشباع بالا، کم فیبر، ممکن است منجر به یک خواب سبک شود و شب ها خواب را از چشم شما بگیرد.

اگر مقادیر زیادی غذای سرشار از چربی های اشباع شده مصرف کنید، می تواند بر خواب عمیق تر و همچنین کیفیت کلی خواب شما تأثیر بگذارد. این نوع خواب که هوشیاری را در طول روز دشوارتر می کند، زودتر در چرخه خواب شما اتفاق می افتد.

هات چاکلت ممکن است انتخاب خوبی برای هوشیاری در طول روز به نظر برسد. با این حال، حاوی کافئین است که دشمن خواب است.

به گزارش خبر جو 24 اگر مارشمالوهای شیرین را هم به این ترکیب ضد خواب اضافه می کنید اوضاع خیلی بدتر می شود، چرا سرشار از شکر هستند.

دسرهای پر شکر

کربوهیدرات های تصفیه شده و شکر ممکن است باعث اضطراب و بی خوابی شوند. آنها همچنین می توانند هوس های آخر شب را تحریک کنند.

داوطلبان در یک مطالعه تحقیقاتی که قند بیشتری مصرف کردند، زمان کمتری را در خواب سپری کردند که برای بهبودی و عملکرد سیستم ایمنی ضروری است.

در این مطالعه مشخص شد افراد همچنین زمان بیشتری برای به خواب رفتن داشتند و هنگامی که به خواب می رفتند، بی قرارتر بودند و اغلب در طول شب بیدار می شدند.

غذاهای ادویه دار

به گزارش مستر دانستنی غذاهای بسیار اسیدی که می توانند باعث سوزش سر دل شوند، معمولاً یکی از دلایل قطع خواب هستند. غذاهای تند، مانند غذاهایی که با فرآورده های گوجه فرنگی درست می شوند، نیز می توانند مقصر باشند.

مرکبات، غذاهای ترشی مانند زیتون و ترشیجات و لبنیات ممکن است علت سوزش سر دل در برخی افراد باشد و در نتیجه باعث بی خوابی شود.

معده خالی می تواند بی خوابی را بدتر کند. یک میان وعده سبک سالم مانند موز با کره بادام یا میوه هایی مانند کیوی یا آلبالو می تواند به شما کمک کند تا راحت بخوابید.

همچنین به طور کلی رژیم غذایی غنی از فیبر، همراه با خواب عمیق تر، ممکن است منجر به بیداری کمتر در طول شب شود. خوابگردها ممکن است نیاز به مراجعه به پزشک داشته باشند.

در واقع، اگر مشکلات خواب مزمن دارید، به پزشک مراجعه کنید. ممکن است بخواهید علت اصلی را بدانید. در همین حال، ایجاد برخی تغییرات رژیم غذایی ممکن است به تنظیم خواب شما کمک کند.

 

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز